måndag 12 november 2012

Självkade tankar

Ja, är ju inlagd på psyk nu egentligen.
Har nyss varit på 2 nattpermissioner. Men en av mina medpatienter klarar jag inte av.
Hon bäddar min säng och rör vid mig.
Hon har nån form av sorisis på händerna.
Hon var min fritids ledare för typ 12 år sen.
Tyckte inte om henne då heller.

Jag har bacill skräck när det gäller vissa människor.
Och hon är en av dom jag har bacill skräck för. Rädd att hennes äckliga sår på händerna ska smitta. så var tvungen att be natt personalen byta ut lakanen och allt i sägen för att hon hade rört det.
Och förra gången hon bäddade sängen hade jag nytvättade kläder där som jag hade tänkt att jag kunde byta till nån dag. Men var rädd för att hon rört dom så nu ligger dom i tvätten.
Även alla kläder jag hade på mig idag med behövde jag tvätta för hon tog i mig och grejjer.

Så fort hon gjorde det fick jag självskade tankar. Ville bara skära upp kroppen där hon hade rört mig.
Ville bara springa in på toaletten och sätta fingrarna i halsen å spy upp. Spy upp all ångest  och panik.

Det tog 15 min tills jag kom tillbaka till avdelningen tills jag fick panikattack.
Hon tog i mig det första hon gjorde.
Hon går in i mitt rum.
Hon äcklar mig och jag är jätte rädd för henne.
Var tvungen att ta 4 Lergigan för att ens klara av att gå in genom entren till sjukhuset.

Personalen var snälla och gjorde ett undantag för mig så jag fick äta middag på rummet.
Sen bad jag om att få gå på nattperm igen. var inne på sjukhuset i sammanlagt 1 timme innan jag stack därifrån.

Hemma fick jag en massa lugnande kramar och pussar av älskling <3

Skickade även sms till mamma och  berättade  att hon fick mig att få panikattack igen.
Hon ringde upp mig och vi pratade lite. Senare ringde hon även avdelningen och frågade hur dom tänkte. För hon hör inte hemma på den avdelningen.

Hon behöver en avdelning med mer personal och typ övervakning.
Meningen när man är på en avdelning är ju att man ska känna sig trygg och lugn. men nu är det precis tvärtom för mig :(

Hon har skrivit 2 brev till mig som jag ska ge till överläkaren imorgon när jag blir utskriven!



Kvart i 10 ska jag vara tillbaka på avdelningen.
Och har även Sos möte imorrn.

just nu är jag ganska stabil men rädd för paniken ska komma imorgon. eller att kärringen ska prata med mig eller något.


Vill inte ;( önskar att utskrivningen kunde ske på telefon.


Nu ska jag och pojken gå och sova :) för han ska upp tidigt imorgon och jag med.
Vill inte missa när psyk ringer och berättar när mitt läkarsamtal ska vara.
 

God natt från mig och Skuggfolket

Inga kommentarer: