måndag 20 maj 2013

Måndag igen

Tjossan :)

Nu är det Måndag igen :)

Morgonen började härligt av att jag vaknar och känner att jag för första gången på länge inte är helt slut och trött i kroppen utan känner mig pigg :D

Drog till tuben och stack iväg till Alvik.
På beroende var det fullt med folk så kände humöret sjunka lite för hade ingen lust att sitta där i evigheter och vänta.
Men fick bara vänta i 10 min innan det va min tur att få Antabus och blåsa i alkometern (stavning?)
Blåste 0 som vanligt :3
Fick även med mig en Antabus hem till onsdagen.
Kommer vara i Norrtull på onsdag då jag vanligtvis ska vara på beroende. Så fick tillåtelse att ta den hemma istället :3

Efter det lilla besöket på Beroende var det dax att ta mina lata ben och gå till Resursteamet som ligger ca 5 min gångväg därifrån.

Väl där är jag med i en grupp som heter Innejobb. Just nu håller vi på med några väggkrokar.
Vi hjälper en egen företagare att montera ihop dom.

Det är en sjukt najs start på en måndag morgon att ha innejobb :) Man jobbar i den takt man själv känner att man klarar vilket är as skönt :)


Efter lunchen som bestod av spaghetti och köttfärsås drog jag och två killar till Spånga Ip till en cafe Resursteamet har tagit över.
Vi håller på renovera det och idag har jag grundat två väggar.
Hann precis klart med väggarna då min handled pajade igen.

Har en gammal skada som aldrig verkar vilja läka. Fast har inte haft problem på 1,5 år och blev ganska lagom bitter på att min dumma handled började värka nu.

Så satte mig i solen och drack cola istället ^.^


När vi var klara åkte jag och mötte älskling och drog vidare till Brommaplan och handlade ost och mjölk.

Väl hemma har jag bosatt mig i soffan och knaprar smärtstillande och har satt på min gamla fiende Skenan igen.

Har kommit fram till att jag antagligen har karpaltunnelssyndrom i handleden. Det uppstår när man haft motorisk överbelastning läste jag på wikipedia.
Suttit för mycket vid datan antagligen XD hehe

Testat älskling på hans musik kunskaper också.
Satte på olika låtar och han skulle säga vilket band det var och vad låten hette och vad namnet på skivan var.
Han är riktigt duktig måste jag säga :D
Det var bra träning för mig också. Tränade på engelskt uttal och vissa av namnen var ju riktigt jävla krångliga :P

Har ringt min behandlare idag också och bokat ny tid och bett om en nytt recept med concerta.
Även ringt min sponsor i AA och pratat :)

Och hunnit med att ringa och prata med min kära moder också :D

Blir ingen gym träning i morgon. Istället ska vi sätta oss och skriva ny ansökan om boendebidrag och ansökan om att jag kan få lite bidrag för att jag ska börja rida i grupp på mammas ridskola till hösten :)
Ska även åka till coop och köpa en ny påse med strö till djurens bur :)
Vi ska även ta en promenad, så hoppas på att det inte regnar imorrn. Fast väder saken i min mobil sa att det ska vara lite sol men regna ganska mycket.


Älskling och jag har kommit fram till att jag måste skaffa en fläkt till lägenheten för det blir så varmt i lägenheten eftersom solen ligger på hela dagarna.
Har morgonsol i sovrummet och det blir äckligt varmt där.
Och på eftermiddagarna ligger solen på i vardagsrummet.

Jävlar vilket långt inlägg det blev idag ^^
Men brukar ju inte skriva så detaljerat så tänkte att jag kunde göra det idag :)

Älskling är så gullig och fixade toast till mig och tog fram vindruvor :')
Har världens omtänksammaste pojke som tar hand om mig nu när min handled dummar sig.

Sen är ju jag lite dum och använder den iallafall även om den gör äckligt jävla ont. Och det kommer ta längre tid för den att "läka", men jag orkar inte bry mig XD


Imorrn blir det föreläsning i liljeholmen om stress. Vi har aktivitets vecka i Resursteamet. Jag valde föreläsning om stress på tisdagen och på onsdag ska jag på skriv kurs i norrtull :)
Sen är jag ledig resten av veckan :D sweet Sweet

Ne nu ska jag nog gå ut och röka :)

c ya // Dorina

Inga kommentarer: