torsdag 20 juni 2013

Torsdag 20/6-2013

Japp då bloggar jag lite igen :3

idag tog man sovmorgon :)
Skulle ha fått besök av boendelotsen idag, men han skickade ett sms imorse och sa att han var sjuk.
Han har avbokat 3 ggr nu :P

Jag och älskling tog en slappar morgon, vilket var otroligt skönt :)
vid 1åkte vi in till stan, och växlade pengar inför island resan.
Gick förbi plattan och hälsade på sött folk oxå :)

Jag har även köpt start paket med pokémon kort och plastfickor till korten.
Även 1 pärm till korten och en ny boendepärm. Allt fick inte plats i den förra boendepärmen. För mycket räkningar :P

Köpte en tidig födelsedagspresent till älskling också ^.^ Asessins Creed 3. Jag är usel på att komma på saker så han fick välja ett spel ^^ fast tror ändå jag är en ganska bra flickvän för han blev jätte glad x3. Kommer inte vara hemma när han fyller år så tänkte när vi ändå var i stan :)

Ska fira midsommar imorgon hos älsklings mor.
Så i kväll hade vi lite egen midsommar och tidigt födelsedagsfirande kombinerat.
Jag gjorde i ordning middag och så åt vi i vardagsrummet.
Blev rostad macka med sallad, tomat, gåslever och fikonmarmelad :D så jävla gott :D
fick det av mamma och pappa då dom är på landet under midsommar och jag kan inte följa med för har ju djuren att ta hand om och vi får inte plats i bilen med bur och allt :(
Men någon gång under sommaren ska vi åka till landet tänkte jag så ska djuren få vara ute en massa och käka gott gräs. Har en marsvins bur på landet som dom kan få bo i.
För har ingen i stockholm som kan vara djurvakt så djuren måste med om jag ska dit. För vill ha med älskling också så han får se hur landstället ser ut.
Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har varit där på typ 3 år :(
Men när jag va lite var jag ju tvungen att följa med och sen när jag fick välja om jag ville vara hemma var jag hellre hemma. Men nu när jag är äldre är det roligt igen att vara på landet. Plus att det skulle vara jävligt skönt att komma bort från stan ett tag.

Enda negativa med landet nu är att man inte kan vara ute och gå i skogen :( För det går en flock med vargar just i det området där vi har stugan. Och möta en grupp på 7 vargar är ju inte särskilt lockande. Speciellt inte nu när dom kanske har ungar med i flocken också.
Dom har blivit läskigt nyfikna också. Nån gång när grannens son kom hem så stod det en varg 3 m från bilen och stirrade på honom. och han hade med sig sin dotter också.
Vargarna har gått upp på folks verandor också. Så dom är inte så skygga "/

Många livnärde sig där på att ha får. Sälja köttet efter slakt och sälja får ull också men det är ingen ide längre för vargen tar alla får, även för dom som har lo och varg stängsel på sina hagar.
Om jag inte minns fel var det t om en häst som blivit riven av vargarna "/
Grannen brukar ha sin hund ute på dagarna och vissa nätter i en hundgård (hon kan inte gå fritt för hon rymmer bara och dom har blivit polisanmälda av griniga grannar) men hon får inte ens va ute längre för att det går varg där och den hunden är så glad i alla så om det kom varg skulle hon inte springa hon skulle bara vilja leka med dom och bli mat :(

Nu ska jag och älskling ha myskväll och kolla på Silent Hill :3 Netflix <3
Sussi, någon spetsras jakthund. grannen på landets förra hund<3

Ester, strövare.  hunden som dom har nu. 

Inga kommentarer: