onsdag 12 juni 2013

onsdagen :3

Japp då var det onsdag.
Tänkte blogga igår men var alldeles för trött så struntade i det.

Var på nätverksmöte igår.
Fick jätte mycket beröm från soss att det gått så bra med lägenheten :)
Och min kontakt från beroendecentrum var med också och där fick jag också mycket beröm.
Att jag kommer alla dagar när jag ska ta antabus. Och att jag alltid är där först av alla som ska ta antabus ^^.

Kommer man vid halv 11 så brukar det vara så mycket folk så jag försöker alltid vara där 09.45 och får då oftast hjälp direkt och slipper sitta och vänta. Plus att jag börjar på Resurs kl 10 på dagarna och vill ju inte bli så sen dit heller.
Fick beröm av pappa också på mötet att jag har skött ekonomin. Har bara behövt be om pengar 1 gång sen jag flyttade till lägenheten. Ett stort framsteg för innan så var det problem med pengar nästan hela tiden eftersom jag dessutom jag drack en massa så tog pengarna alltid slut nästan efter halva veckan. Får ju pengar 1 gång i veckan så att jag inte ska göra slut på allt i början av månaden.
Nu räcker pengarna hela veckorna vilket är jäkligt skönt.
Så det var ju både bra för min hälsa och för min ekonomi att jag slutade dricka ^^


Efter mötet åkte jag hem och små städade lite innan mitt boendestöd kom.
När hon kom så satte vi igång med städningen som vanligt. Hände inte nått speciellt.
Gick en promenad med mamma oxå i Grimsta Naturreservat :)

På kvällen var det aa möte som vanligt. Det gick också bra :)

bra Tisdag i allmänt :)


Till Onsdagen då :)
Imorse drog jag till beroende som vanligt och tog min antabus.
Sen var det resurs där jag satte mig och kollade olika ställen där jag kan ha praktik. gjorde nått yrkestest på Arbetsförmedlingens hemsida. Men alla yrkesförslag jag fick måste man ha en utbildning till. Dom föreslog att jag ska jobba på apotek, men då måste man ju ha utbildning inom medicin vilket inte jag har.
Så började kolla på olika kurser jag kan plugga på distans istället.
Är lite sugen på att plugga upp mitt betyg i samhälle A :)
Vill ju gå på Resursteamet och plugga men soss godkänner inte det. Så kanske kanske kan jag få g en distanskurs på deltid och på resurs samtidigt, men då måste jag gå till min kontakt på soss och dom måste gå till sina chefer för att få godkännande.
För det skulle vara toppen att få läx hjälp på resurs.
aja får se hur det blir :)


Gick en promenad runt Judarn skogen med min boendestödjare idag :) Hon går så himla snabbt så jag blev en aning svettig ^^
Så fick ta en härlig dusch sen när jag kom hem :)

Sen nu på eftermiddagen/kvällen gick jag och älskling ner till vattnet och pratade om allt och inget och bara njöt av vädret :) Riktigt mysigt <3

Så nu sitter jag i soffan och skriver och älskling spelar Alice in wonderland Madness Returns (tror det heter så)

Ska börja fixa med middagen snart, Bbq stek <3  omnomnom <333

aja nu orkar jag inte skriva mer, handleden börjar göra ont :(

ha det bra //Dorina

Inga kommentarer: